Jaarverslag 2015

19 apr

Wat gebeurde er allemaal in het jaar 2015 bij Sportvisserij Oost Nederland? Ook het afgelopen jaar is er weer nieuw viswater toegevoegd aan de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren. Er is vis uitgezet, maar helaas ook grote vissterfte in ons gebied opgetreden. Om "ons voetbalveld" zo goed mogelijk bevisbaar te houden, zijn schoonmaakacties gehouden, visstekken onderhouden en gecreëerd en hebben we praktijkcursussen maaien en zagen voor vrijwilligers georganiseerd. Samen met het waterschap Vechtstromen hebben we een netwerkdag georganiseerd en daarmee de banden met verschillende partners versterkt.

Om de hengelsport in het Vechtdal te promoten, hebben we een pilot Visgids op de Vecht opgestart, waarbij campinggasten konden vissen met de visgids. Verder waren er diverse activiteiten voor de jeugd en is het aantal verzorgde vislessen op basisscholen opnieuw gestegen. Met de organisatie van een eerste Barbeel Demodag aan de IJssel hadden we een landelijke primeur. Naast de resultaten t.a.v. de controle op visserijzaken komen natuurlijk ook de wedstrijdresultaten aan de orde in ons jaarverslag. Wil je meer weten? Bekijk dan hier de bladerversie.