Algemene Ledenvergadering Sportvisserij Oost-Nederland 2019

29 mei

Op dinsdag 21 mei jongstleden, vond de Algemene Ledenvergadering van Sportvisserij Oost-Nederland plaats. Net als voorgaande jaren werden de genodigden ontvangen in de Leeren Lampe met een echte Raaltense lekkernij. De opkomst bestond uit 28 aanwezige verenigingen.

De vergadering startte dit jaar met een terug- en vooruitblik van onze voorzitter Jan Telleman. Het vertrek van penningmeester Jan de Vente werd ook toegelicht. De nieuwe directeur van Sportvisserij Oost-Nederland: Hans Gels, stelde zichzelf aan de aanwezigen voor.
Er werd tevens stilgestaan bij de overledenen door een minuut stilte in acht te nemen. Beleidsmedewerker Willem Bakker gaf een toelichting op de lopende zaken en het jaarplan 2019-2020.

Er werd een uitnodigend filmpje gedraaid waarin de voorzitter van Sportvisserij Nederland, Marjan van Kampen, de themadag “toekomst van de Sportvisserij” toelicht. Deze themadag staat gepland op zaterdag 22 juni a.s. Onze oproep is dan ook: ga hier naar toe, het zal een interessante dag worden!

Jan Kamman van Sportvisserij Nederland hield een erg boeiende voordracht over het project “Swimway Vecht” en over het belang van (internationale) samenwerking met alle partijen rond vismigratie op de Overijssele Vecht.

De aanwezigen konden in het kader van “Sportvisserij Loodvrij” een aantal gratis loodvrije materialen meenemen om te proberen tijdens het feedervissen en het karpervissen.

De Algemene Ledenvergadering stemde in met alle financiële stukken die door voorzitter Telleman werden gepresenteerd. Tevens werd het jaarverslag 2018 ongewijzigd vastgesteld en heeft de vergadering ingestemd met de herbenoeming van Ingmar Boersma als secretaris en Henk Koeslag als algemeen bestuurslid.

Het volledige verslag van de bijeenkomst zal op korte termijn op de site gepresenteerd worden.