Jaarverslag 2019 in beeld

08 apr

In 2019 is er opnieuw veel werk verzet binnen Sportvisserij Oost-Nederland. Samen met meer dan 200 vrijwilligers hebben we ons best gedaan om vissen te redden, de toegang en bereikbaarheid van viswateren te behouden of te verbeteren en mooie sportvisvoorzieningen aan te leggen.

Water en vis

Ook heeft het 2e jaar van het onderzoeksproject Swimway Vecht verrassende vangsten opgeleverd. Binnen de meeste VBC-gebieden is gestart met het project Sportvisserij op de Kaart, waarbij kleinere wateren binnen de bebouwde kom worden aangewezen en ingericht als viswater voor de recreatieve visser. De lijst met waterbodemkaarten op onze website is opnieuw aangevuld en er is weer een nieuwe lichting vrijwilligers die de cursus gebruik bosmaaier en kettingzaag met glans heeft behaald.

Loodvrij en promotie

Het project Sportvisserij Loodvrij krijgt steeds meer gestalte. Bij al onze evenementen en enkele wedstrijden hebben we gratis loodvervangers en informatiemateriaal beschikbaar gesteld. Naast enkele nieuwe jeugdevenementen, zoals de Snoektafette Raalte en de Havenvisdag Genemuiden, hebben we voor het eerst onder barre weersomstandigheden Meerval Mania georganiseerd. De vislessen op school blijven onverminderd populair, opnieuw zijn er meer dan 100 vislessen gegeven door 20 VISmeesters.

Organisatie

Op organisatorisch en bestuurlijk vlak was het een roerig jaar. Op 1 mei trad Hans Gels aan als directeur en eind van het jaar verwelkomden we Tom Hegeman als penningmeester. Helaas moesten we ook afscheid nemen van een aantal mensen. Jan de Vente legde tijdens de ALV in mei zijn functie als penningmeester neer. Vrij kort daarna ontvingen we het droevige bericht van het plotselinge overlijden van ons Algemeen Bestuurslid en voorzitter van rayon 2, Henk Koeslag, wat ons diep heeft geraakt.

2020?

Hoe het jaar 2020 zal verlopen, weet nog niemand. Wel kunnen we inschatten dat het volgende jaarverslag er behoorlijk anders gaat uitzien dan voorgaande jaarverslagen. Door de corona-crisis gaan veel activiteiten en werkzaamheden niet door. We wensen allen veel sterkte en gezondheid in deze moeilijke tijd en hopen dat we met elkaar kunnen blijven genieten van onze mooie hobby.